Waarom 2021 een geweldig jaar belooft te worden voor verpakkingen en merken van diepvriesproducten!

2020 was een zeer inconsistent jaar voor producenten van diepvriesproducten. Als leverancier van Frozen Food Packaging hebben we uit de eerste hand gezien hoe sommige van hun detailhandelsverkopen de verwachtingen volledig uit het water hebben geblazen. Maar tegelijkertijd zijn restaurants en andere cateringbedrijven maandenlang opgesloten, of in ieder geval hun bezoekersaantallen zien afnemen. Dit vermindert op zijn beurt hun aankoopvereisten drastisch, wat heeft geleid tot het dubbelzijdige zwaardeffect van COVID19 op de bedrijfsresultaten van Frozen Food Producer.

Zowel vanuit onze eigen relaties als leverancier van diepvriesverpakkingen als nieuwsberichten zijn we optimistisch over 2021.

Waarom? Vanwege de wind in de rug die worden geboden door de volgende 5 trends die we verwachten tot bloei te komen.

5 datagestuurde trends die 2021 tot een veelbelovend jaar maken voor bevroren merken.

# 1. De groeiende trend voor plantaardig voedsel.

Dat plantaardig voedsel de afgelopen jaren aan een traan heeft gewerkt, is duidelijk. En aangezien de markt blijft groeien met een samengesteld jaarlijks groeipercentage van 11,9% (1), diversifiëren hun producten ook. Dit leidt tot een toename van plantaardige diepvriesproducten, waardoor het veganistische publiek voor Frozen Food Producers groter wordt!

# 2. De opkomst van at Home Brand Engagement (2)

Met het annuleren van 2020 moesten veel merken voor outdoor-evenementen de status-quo veranderen. Festivals, evenementen en drukke winkelcentra waren niet langer beschikbaar om hun merk en / of product onder de aandacht te brengen. Maar het liet ons ook zien dat de show moet doorgaan: geweldige merkervaringen kunnen op elk gebied plaatsvinden. Meer dan ooit hebben we de kunst van het koken (+ 54% op jaarbasis) volgens McKinsey opgepakt en bieden we veel extra mogelijkheden voor diepvriesproducten en diepvriesingrediënten die deze gedragsverandering aanvullen.

# 3. De toename van ‘kookmoeheid’ (3).

En na de indrukwekkende kookcijfers in 2020 is het geen verrassing dat nieuwsuitzendingen het hebben over de komst van ‘kookmoeheid’. Thuiskoks hebben meer tijd dan ooit besteed aan het uitproberen en proeven van nieuw voedsel. Frozen Foods kan deze thuiskoks helpen door geheel of gedeeltelijk voorgekookte ingrediënten, bijgerechten of complete maaltijden te leveren. Een welkome afwisseling na zoveel tijd in de keuken te hebben doorgebracht!

# 4. Diepvriesproducten passen bij de groeiende vraag naar gepersonaliseerde voeding (4)

Aan het begin van het jaar dromen consumenten altijd groots. Persoonlijke voedingsplanners, het inbellen van de fitnessactiviteiten en het abonneren op maaltijdplanners. Of ze nu smoothie-packs kopen of complete (gezonde) lunches voor eenmalig serveren: diepvriesproducten hebben een grote verscheidenheid aan items die gezond en gemakkelijk in het gebruik kunnen zijn.

 

Bonus: de constante vooruitgang in verpakkingsconcepten.

Hoewel onze bonus niet datagedreven is, zag je hem toch aankomen? Omdat geweldige verpakkingsconcepten ons hart sneller laten kloppen bij Flexoplast, kunnen we geen top 5 maken zonder. Onlangs schreven we een volledige blogpost over een nieuwe productontwikkeling binnen duurzame diepvriesverpakkingen, die je hier kunt vinden.

Belangrijke resultaten waren de voortdurende vooruitgang op het gebied van reductie en recyclebaarheid. Hoewel onze PE-verpakkingen al volledig recyclebaar zijn (of het nu een monofilm of gelamineerde film is), werken we nog steeds nauw samen met recyclingorganisaties. Door onze expertise te combineren, boeken we nog steeds vooruitgang bij het ontwerpen voor recycleerbaarheid en verbeteren we de eigenschappen van het gerecyclede materiaal verder. En net zo belangrijk is reductie: het verminderen van de filmdikte zonder de prestaties te beïnvloeden, is geen gemakkelijke taak. Maar door een voortdurende focus heeft dit alleen de klanten van Flexoplast tonnen plastic bespaard zonder de consument te schaden!